Kronika



Diskuse

Můžete přeskočit na konec diskuse.



Vítek | 8.03.2006 19:25
Diskuse zveřejněna
Síba von Tchořím smradem | 10.03.2006 23:24
Něco jsem sice řekl Vítkovi osobně, ale protože by to mělo být předmětem veřejné diskuze, tak tedy pár připodoteků ještě sem:

Dvě obtížnosti: Prima. Jdeme do Pohody. Tu můžeme vyhrát.

Denní hra by neměla být za tmy: No jo. To máte na konci září těžké. Osobně preferuji lehký večerní přesah do tmy před vstáváním ještě za tmy. Přece jen bývají na startu papparazziové a kdo se má pak na ty kruhy pod očima koukat? S tím startovným je to vynikající nápad. Když budeme tak dutí, že neprojdeme přes první dvě stanoviště, může nás alespoň ještě těšit, že to máme zadarmo. Ale vážně! Hra se asi urchlí spíš způsobem výběru startovného než jeho místem. Ale tuším, že v tom může být ještě něco, co bychom neměli vědět. Cíl by měl být na rozumném místě vzhledem k cestě do hospody U pantátů. Třeba přímo v ní. To by bylo super.

Žádné zavírací doby: Super. Ne že bych tvrdil, že uzavírání stanovišť je a priori špatně. Ale fakt je, že mne velmi silně znervózňovalo, a osobně tuto změnu jen uvítám.

Jasnější šifry: Asi ano. Myslím si, že hře, kterou je potřeba napěchovat do relativně krátkého času, záležitosti jako nadbytečné pootočení toho kruhu z dvojky na dvojce spíše ubližují. Při hře, která by trvala 18 hodin bych se na to díval jinak.

Příjemnější cíl: Rádi si za komfort připlatíme. Takže se těším na horký čaj na každém sudém stanovišti a tatranku na každém lichém. Na šestém stanovišti jako speciální bonus masáž zad či nohou podle vlastního výběru. Ve skutečnosti mi spíše připadá, že smysl této úpravy se zbytečně dubluje se smyslem ukončením hry dříve než v 19 h. Je to dobré, ale myslím, že by stačilo jen jedno z toho. (Třeba cíl až ve 21 h, ale U pantátů)

Pokračujeme v tradici dobré hry: Jo jo. Vývoj jde mílovými kroky kupředu, doba se dynamicky mění, hrouda nohy nevíže, jen thymolinový úsměv a Krtčí norou zůstává.
Aleš, Chlýftým | 15.03.2006 17:38
- Dobře, ale dejte si pozor na obtížnost. Jenom aby se do Pohody nepřihlásil někdo, kdo si myslí, že by na Výzvu neměl, ale Pohodu s přehledem vyhraje. To ale neovlivníte.

- Co třeba končit se západem slunce? Podle jakési tabulky je to 17.47. Rovněž se přimlouvám za lepší ukončení, než je strom v poli ;). Aspoň trochu laviček.

- Ano, to je rozhodně plus. Ale pochybuju, že se to zachová. Napadlo mě, že by na každém stanovišti mohl být napsaný nějaký kód (nebo by mohl být součástí šifry), který by tým odeslal v SMS vám na telefon. Pak byste měli přehled i kdyby se stanoviště na konci nepodařilo najít.

- Ano, já mám radši šifry s nápadem, než ty, co zadám do PC jdu si dát kafe.

- Ano. Stačilo by cokoliv, kde se dá sednout a neprší.

- Kdybych náhodou nemohl na hru, rád pomůžu.

- Držím palce.
Martina, Prahory | 16.03.2006 16:23
Tak se taky přidám. Ke dvěma kategoriím mám ambivalentní postoje. Nevím totiž, jestli se tvorba dvou variant šifer vyplatí. Taky nevím, jak byste se tvářili na to, kdybychom se přihlásili do Pohody s tím, že dneska máme náladu na jednoduché šifry. Pralinkám a jejím odnožím by to taky mohl někdo vyčítat. Spíš bych byla pro nápovědy, nebo/a pro celkové zjednodušení hry (vážně nám to nevadí, jednodušší šifry si taky vyluštíme rádi, vadilo by to u masové hry, kde se tvoří davy). Navíc by to znamenalo snížení počtu týmů, se kterými hrajeme stejnou hru, prostě rozmělnění. Ale asi jste to promysleli, ráda půjdu i když to bude rozdělené.

Konec za světla vítám (korelovalo by to pěkně se zjednodušením, čili zrychlením celé hry). Cílové stanoviště se mi loni narozdíl od ostatních moc líbilo, ale teda jen dokud bylo světlo, to je fakt.

Neomezená stanoviště - do toho jako účastníci nemáme co mluvit, je to pro nás velké plus, záleží jen na vás, jestli na to budete mít dost lidí.

Složité a překlmbinované šifry - souhlasím, vyhovuje to myšlence celkově zjednodušit hru.

Příjemnější cíl - kdyby bylo pěkně (světlo, neprší...) připadá mi to zbytečné, povídat si můžeme i venku. Jinak se může přístřeší hodit... No asi je mi to jedno.

Otestování, kvalita a originalita: super, jen tak dál, v tom jste dobří :-) Oproti loňsku bude ještě díky vylepšenému kalendáři lepší propagace, tak třeba přijde víc lidí :-)
Vítek (Krtci) | 18.03.2006 20:07
Děkujeme za první tři příspěvky.

Stručné objasnění jdené z příčin obtížnostních kategorií:
Máme pocit, že je několik her s velmi lehkými šiframi (alespoň ze začátku), nebo že některé jiné hry po nátlaku hráčů začínají sázet na jistotu a hratelnost na úkor originality. Nedá se to samozřejmě říct na 100 procent, každá hra má kvalitní a těžké šifry. Chceme říct, že cítíme trend snižování průměrné obtížnosti "typické šifrové hry". S tím nesouhlasíme a snažíme se vymyslet šifry zajímavé, originální a obtížné. Je nám jasné, že většina lidí si raději projde lehčí trasu s lehčími a klasickými (morseovka, posunutí, grafika; často opakované principy) šiframi, má ze hry požitek a nakonec vychvaluje organizátory. My jsme se v KN2 vydali obtížnější, trnitější, cestou a dostali hodně negativních ohlasů. I z tohoto důvodu rozdělujeme hru na dvě kategorie. Stejná hra se nemusí líbit všem, dvě kategorie potěší větší spektrum hráčů.

Nedoporučujeme zkušeným a vyspělým týmům typu Prahory lehčí kategorii, protože by jim mohla připadat fádní. Já jsem viděl na vlastní oči jejich osmiminutové řešení tam, kde jiní trávili průměrně tři čtvrtě hodiny. Když nastavíme obtížnost Pohody tak, aby průměrný čas řešení šifry průměrného týmu byl (například) 20 minut, pro silné týmy z Výzvy je to záležitost na 4 minuty. Takhle přijdou do cíle kolem druhé odpoledne, odpočatí a mírně znudění.

To znudění z minulého odstavce znázorním na příkladu deváté šifry z Osudu 2005 (osmisměrka): Tým z Výzvy: "Ach jo, už zase průchozí šifra. Zkusme uvidět řešení rovnou, mně se nechce vyškrtávat." Tým z Pohody: "Konečně něco, u čeho nemusíme tolik myslet a každý si najde pár slov - užijeme si týmovou práci." Naštěstí to nebyla jenom obyčejná osmisměrka (což někoho potěšilo a někoho vyřadilo). Netvrdím, že Pohoda = samé obyčejné osmisměrky. Ale někoho by mohla skoro nudit.

Síba by s neteří hrál Pohodu - pokud jde o to, aby z toho něco měla (což si myslím), dělá dobře. Sára jistě bude mít radost, když na hodně řešících myšlenek přijde sama.

Alešovi: Aby se někdo, kdo má na výzvu, nepřihlásil zbytečně do Pohody - k tomu je tato diskuse.

Nakonec zklamu Síbu: Cíl zcela jistě nebude v hospodě U Pantátů. Možná se nám ale podaří mít trochu z hospody U Pantátů v cíli. Dopředu raději nic neslibujeme...
SvTS | 19.03.2006 00:01
Abych uvedl věci na pravou míru: Žádné pevné rozhodnutí o zařazení Tchořím smradem do kategorií ještě zdaleka nepadlo. (Padlo na Dnem, kde jsme se rozhodli jít do kategorie Starší. Že nakonec na Dnem nepůjdeme, není naše chyba.) Naši účast v Pohodě bych nicméně viděl jako pravděpodobnější (důvody jsou, předpokládám, jasné) a rozhodně jí nebudu nijak bránit, byť mne samotného by asi bavila víc Výzva.
On koneckonců vůbec start za Tchořím smradem na Krtčí noře byl už vloni hodně o pohodě. Zatímco při startech za Pralinky zvlášť si připadám v první řadě jako závodník (časy, kdy jsme se chodili jen zúčastnit, jsou ty tam), tady jsem si připadal jako výletník (zákusky, kafíčko, burčák, hlavně žádný stres, jako v počátcích PZ). A tak myslím, že ta Pohoda vlastně i dost dobře vystihuje pojetí hry za Tchořím smradem.
Ty Pantátovy nějak přežiju. Stejně se tam potom přesuneme. Případné remcání okolí kvůli mému případném startu ve vyměklé kategorii už o něco hůře, ale asi mi nic jiného nezbude.
Ivo (Albert Stallone) | 20.03.2006 14:11
Co se týče dvojí kategorie - IMHO výborný systémový nápad měli orgové loni na Lampě (která se letos, k mému velkému zklamání nekoná). O co šlo? Všechny týmy začaly luštit A trasu. U kterékoliv šifry (resp. asi od třetí, ale to není podstatné) mohly přejít na B trasu. Zkrátka: luštíme šifru trasy A, nejde nám to. Pod čárou máme uvedeno, kde se nachází ekvivalentní stanoviště B trasy. Po přechodu na B trasu (vedena jinudy, konec ve stejném místě) již není možné vrátit se zpět na A trasu. Byl to velmi elegantní, přátelský systém pro méně zkušené týmy, které nechtějí jen neúspěšně kysnout u složitých úkolů. Samozřejmě, že každá hra chce být originální (a navíc je tenhle systém je organizátorsky dost náročný - možná proto si dávají letos orgové Lampy puzu). Píšu to sem jen jako inspiraci...

Vítek (Krtci) | 21.03.2006 11:57
Opravdu to je dobrá věc. Jen aby se někdo nepovoleně nevracel do těžší kategorie.
Šifry ještě nemáme kompletní ani otestované => ještě není úplně jisté, ve které kategorii která bude => je prostor pro menší změny, navíc s mírně odlišnými trasami jsme počítali, takže to prodiskutujeme. Dík za tip.
SvTS | 23.03.2006 23:20
Systém, který měla Lampa se mi taky celkem líbil, jenom mi to na hře rozměrů Lampy připadalo být trochu mrhání silami a nápady. Návraty do těžší kategorie nehrozily. Konkrétně: Na Lampě byly tři uzly na A trase (tuším, že stanoviště 3, 6 a 9). To byla jediná místa, která byla propojena na B trasu. Tedy součástí zadání 3A byla poloha zadání 3B. Ze stanovišť 4A a 5A se tak při vzdání A trasy dostal tým také na stanoviště 3B. Teoreticky se tak mohl vrátit maximálně tam, kam už na A trase došel. Informace o polohách adekvátních stanovišť A trasy nebyly na B trase uvedeny. Obě trasy probíhaly v dostatečné vzdálenosti od sebe, aby neumožňovaly nalezení A stanoviště z B trasy i aby se návrat z B trasy na A trasu časově nevyplatil. (Stanoviště 3A a 3B byla dokonce v různých městech.) B trasa byla výrazně fyzicky a orientačně náročnější. V celkových výsledcích se nerozlišovalo, kterou trasou se kdo dostal do cíle. Podle mne dobře vymyšlený systém.

Ivo (Albert Stallone) | 24.03.2006 12:06
Jen doplním: v celkových výsledcích se trasa A a B, pokud si vzpomínám, rozlišovala.
Ivo (Albert Stallone) | 24.03.2006 12:10
...a to tak, že kdo by došel trasu A, byl by ve výsledkovce před týmy, co došly trasu B (v praxi došly dva týmy A a jeden B). Ovšem důležité bylo, že systém umožňoval jinou variantu postupu i těm, kteří se na těžkých šifrách zasekli...
SvTS | 24.03.2006 18:42
Já si myslím, že to tak nebylo. Ale když to tak tvrdíš, tak jsi mne zaskočil, možná, že se pletu. Ne že by to nebylo z hlediska KN jedno, ale nerad bych někoho mystifikoval. Podklady ze hry u sebe bohužel nemám, z výsledků se to nepozná, protože v loňském ročníku by nemělo takové pravidlo na celkové pořadí vůbec vliv. Ale stejně si myslím, že to tak spíše nebylo.
Godar | 3.04.2006 11:33
Mno dvě trasy vypadaj ok hold i když třebas tu těžší nedojdem lehčí nepudem takže za nás "hovada" vpoho ať je lehčí kategorie aspoň nás na té těžší nebudou předbíhat děcka což je depresivní :-)

Teď trocha k věci přecházení z kategorie do kategorie : je velkej problém zajistit organizačně pokud vás není dost rozhodně to nedělejte jen proto že je to fajn sílu upněte spíš na vyladění obou tras než na snahu je za každu cenu křížit.

K dřívějšímu konci já jsem proti ale stím budu asi v menšině mě vyhovujou hry keré začínaj později v 9,00 ráno nemyslím a když mě to odpoledne začne konečně myslet páč se probudím je konec hry to mě moc neba ...

Ad konec hry a místo : myslím že jakákoliv hospa nejní problém skoro šecky se daj zamluvit zadara aspoň třebas salónek + místo kde si sednou ostatní se při vhodné volbě taky najde.

Prodloužení stanovišť vítám hlavně těch raních :-)

A teď troška chváli : určitě zachovejte výsledky šifer co se nedaj nahaluzit z mapy bylo to super.

Možné nápady : zkuste i nějaké mírně kontrukční šifry může to bejt sranda i když trošku náročnější na přípravu ale zkuste (ale samo žádné origami)

Vítek (Krtci) | 5.04.2006 19:53
Po zvážení výhod a nevýhod jsme se rozhodli použít přechod do lehčí kategorie po vzoru Lampy (děkujeme Lampě za tento výborný nápad).
Každý začíná v kategorii Výzva a je na něm, kdy se rozhodne přejít do Pohody. Změny oproti Lampě:
1.) Přejít lze na kterémkoli stanovišti (ale hlavně ze začátku se stane, že se obě varianty budou shodovat jak místem tak šifrou, takže přechod je zbytečný).
2.) Po přechodu už se nelze vrátit zpět (to zajistí záznam do karty týmu při prvním vzetí lehčího zadání => změnit kategorii lze jen na stanovišti za přítomnosti kontroly).
3.) Pohoda bude lehčí šiframi i trasou.
4.) Při sestavování pořadí na tom budou líp ti, kteří vydrželi ve Výzvě déle (nejlépe až do cíle).
Až se to tady trochu prodiskutuje a my (orgové) se dohodneme na jasné verzi, která půjde na testování, zařadím to do oficiálních změn hry.
Vítek (Krtci) | 15.05.2006 15:13
Začínáme se klonit k ještě jinému, částečně vlastnímu, způsobu, jak si tým může během hry zvolit obtížnost. Někdy v červnu nebo nejpozději v červenci by měl proběhnout test na trase -- jestli se povede, systém zveřejníme.
Tom (Prahory) | 8.06.2006 16:30
Na Dnem... jsem si teprve uvedomil, jak malo casu na denni hry je.
Prakticky je to polovina casu (9h oproti 18h).
Ja bych se snazil co nejvic prodlouzit cas (skoda peknych sifer, kdyz
si je nezalusti moc tymu). Tak 8:00-20:00.
Chapu, ze prespolni budou protestovat, ale stejne...
Vítek (Krtci) | 12.06.2006 11:58
Jo, o tom problému víme. Několik posledních let s tím má problémy Dnem, letos možná trochu i Pewnost.
Zatím plánujeme zhruba "8:40 až 18:00, na závěrečné heslo se čeká do 19:00 v cíli" (pracovní verze). Raději nechceme moc odrazovat.
Pokud se tu nachomýtne někdo přespolní, napište prosím svůj názor na trvání denní hry (tj. jak moc vám vadí ráno vstávat a přijet v noci).
Hippo (Opravte To) | 19.06.2006 11:35
Moznost prejit do slabsi kategorie s tim,
ze hodnoceni ovlivni to, kdy k tomu doslo se mi libi.
Pokud bude na kazde kontrole org ... snadne,
jinak mozno resit pomoci zasilani SMS orgum (s resenim sifer?
... netusim jak to bylo na bedne).
Pokud je spolecna trasa, otazkou je, zda neumoznit
dokonce i navrat na puvodni kategorii.
Poradi by pak ovlivnovalo "lexikograficke porovnani kategorii
resenych sifer".

P.S.: Prihlaste se na Dnem ke sve reportazi ...
nechci byt narcen jako od Mupy Mup ;)

P.P.S.: Pokud ma pro Vas nejaky vyznam nabidka testovani po
internetu, ozvete se na maj@kti.mff.cuni.cz.
Fyzicky se nemuzu zucastnit ani hry, ani testovani.
Vítek (Krtci) | 20.06.2006 12:09
Hippo: odpovídám mailem
Vítek (Krtci) | 20.06.2006 12:20
Změny, které také hodláme testovat v testu na trase a ZATÍM NEJSOU OFICIÁLNĚ UVEDENY NA TĚCHTO STRÁNKÁCH:

Městská část hry (zhruba 2/3 šifer, 1/2 času hry) je společná pro všechny, hráči se nehlásí do kategorií.
Na stanovišti číslo 8 je šifra se dvěma výsledky, jedním odkazujícím na začátek trasy "Pohoda", druhý do "Výzvy".
Záleží na týmu, jak ohodnotí možnost dojít Výzvu (čas zbývající do konce hry, dosavadní úspěšnost ve hře, jestli zbývá záchrana, jestli chtějí rychle dojít (například protože jedou vlakem daleko domů) nebo jestli chtějí hrát déle a zaluštit si těžší šifry).
Budeme se snažit poskytnout co nejvíc informací týmům o parametrech hry, Pohody a Výzvy, aby měli dost podkladů pro správné rozhodnutí.
Výzva je oproti Pohodě "středně" těžší šifrově a významně těžší trasou (náročnost, bloudění). Obtížnost šifer Výzvy nepřesáhne obtížnost šifer v městské části. Hráči Výzvy jsou zvýhodněni oproti Pohodě (aby mělo smysl tam jít) body a delším časem na hru.
Bodový systém a podrobnější údaje zveřejníme na stránkách velmi dlouho před hrou (asi do půlky července, také záleží na testech), jsme ochotní diskutovat, ale velké změny už neuděláme.
Vitek | 27.06.2006 23:12
No, jsem z Kladna, ale klidně jsem ochoten vztát ve čtyři a vyrazit :)
SvTS | 3.07.2006 10:47
Jsem z Poličky, ale klidně jsem ochoten přespat v Brně. (-8
Vesin | 7.07.2006 11:54
Omlouvám se za otázku novice. Nikde jsem se nedočetl, jak se má tým do hry přihlásit? Díky za odpověď.
Vítek (Krtci) | 7.07.2006 14:33
Ehm, omlouvat se máme spíš my ogranizátoři, ještě jsme nezprovoznili přihlašování. Máme teď dost práce s testem, zatím se přihlásily tři až čtyři týmy z Prahy, takže právě dáváme dohromady šifry a pokyny k testování, abychom vše mohli co nejdřív poslat. Pak se vrhneme na přihlašování.
Vítek (Krtci) | 27.07.2006 12:57
Placení startovného:
Účastníci převedou 150 Kč na náš bankovní účet. Kolem osmého srpna zveřejníme podrobnosti.

Vesin | 27.07.2006 15:14
150 Kč je za tým nebo za každého člena týmu?
HOnza (Krtci) | 28.07.2006 11:42
Pochopitelně za tým. Trhnout rekordní startovné z jiných her nehodláme. Ohňostroje a letadla nepoužíváme, takže držíme náklady v mezích.
Hana | 10.08.2006 10:03
Chtěla bych se hry zúčastnit, ale jsem sama. Poradí mi někdo?
Vítek (Krtci) | 11.08.2006 10:39
Asi založíme sekci "Lidé hledají tým". Hlašte se tady v diskusi, herní mail čteme méně často.
Vítek (Krtci) | 14.08.2006 20:40
Jo a lidé hledající tým by měli uvádět nějaký kontakt na sebe (například emailovou adresu nebo telefonní číslo).
Garf (Tenkende Sarer) | 27.08.2006 11:33
Ad ranní vstávání/večerní dobelhávání: jsme z Prahy/Plzně, ale máme snad dost známých, co nás případně nechají přespat (pokud se mnou někdo z týmu nesouhlasí, tak prosím ukamenovat;-). Takže klidně dlouho do noci od (rozumně) časného rána;-)
Godar | 27.08.2006 19:04
Mno já su z Brna, že. Ale ráno mě to nemyslí proto já raději noc. snad letos budem mít i lidi co přemejšlí ráno a když ne aspoň pro zbytek nebudem taková konkurence :-))
Garf | 5.09.2006 17:26
Dotaz: je tu už někde napsaný číslo účtu? Pokud ano, tak se omlouvám, tímto testem inteligence jsem neprošel. Pokud ne, je možné ho někam dostatečně výrazně napsat? Díky
HOnza (Krtci) | 7.09.2006 12:23
Já jsem číslo účtu našel v sekci Pravidla v odstavci Jak zaplatit. Uznávám, že je to spíše dole než nahoře.
Aleš | 7.09.2006 12:45
Technická připomínka: Nešlo by udělat obrázek "Krtčí norou" na úvodní stránce jako klikací? Trefovat se na malé "zde" je otravné ;).
Vítek (Krtci) | 19.09.2006 16:41
Pokud něčemu nerozumíte, ptejte se. Na startu se pokusíme něco zopakovat, ale bude málo času.
SvPZ | 22.09.2006 00:02
Tak budu jednou za blbého. Zdá se mi, že to vyplývá z pravidel, leč nikde to nebylo výslovně řečeno. Předpokládám, že konečné pořadí se bude tvořit bez ohledu na projitou trasu. V případě omylu mne, prosím, opravte.
Alca von Pralinky zvlast | 22.09.2006 10:14
Mela bych dotaz na orgy, jsme z Hradce Kralove a potrebujeme si nekde nechat batoh (pokracujeme pak rovnou na dovcu) a neradi bychom byli zavisli na oteviracce uschovny. Prece jen je blby ukoncovat hru kvuli uschovne zavazadel :) Dal by se na startu nachat orgum, ze bychom si ho v cili vyzvedli, teda pokud budete mit dopravni prostredek? Diky
HOnza (Krtci) | 22.09.2006 15:34
Poradi se sestavuje podle poctu bodu bez ohledu na projitou trasu.
HOnza (Krtci) | 22.09.2006 15:38
Disponujeme pouze prostredky mestske hromadne dopravy, nebo presneji batohy a vlastnimi nohami. Takze resime spis problem, jak transportovat do cile vlastni veci, nez ze bychom meli jeste kapacity na veci cizi. Sorry.
HOnza (Krtci) | 22.09.2006 15:48
Podle telefonickych informaci (972 624 125) funguji na hlavnim vlakovem nadrazi v Brne ukladaci skrinky dvou velikosti, a to nonstop.
Hanz (nahodna prochazka) | 23.09.2006 21:37
Tak uz je to za nami a povedlo se to, dobra prace Krtci.
Bob iz Moscowskogo Trusta | 24.09.2006 10:56
Velmi pěkná a podařená hra. Díky, Krtci!

Jen mne trochu mrzí, že se podařilo dodržet závazek o lehčích šifrách - vždyť my prošli celou trasu a dokonce víceméně v časovém limitu! (Neberte to vážně.)
frikulin | 24.09.2006 12:29
ahoj,
z cile jsme odjížděli jako jedni z posledních, pod jednou lavičkou tam zůstalo ležet kovové pouzdro s pastelkami a tmavě modrý koženkový penál s psacími potřebami. Vzali jsme to s sebou (tj. je to v Brně), pokud někdo poznáváte svoje věci přihlaste se přímo na tel 723 883 865 a nějak se domluvíme, případně můžu předat orgům do sekce ztráty a nálezy, pokud něco takového existuje.
misof @ (ksp && haluz) | 24.09.2006 18:38
Krasna hra, vynikajuco pripravene sifry, skvela praca Krtci! Dakujeme!
Hanz (náhodná procházka) | 24.09.2006 22:38
Nikde jinde není místo na celkové zhodnocení, takže to dám sem: Hra plynula pěkně, šifry (až na 10.) elegantní i když ne vždy lehké (ale tak to má být). Terén moc pěkný, čekal jsem to (na výzvě) mnohem horší podle toho co jste předesílali. Navigace byla bez problémů (stačila mapa a na dvou třech místech kompas). A počasí jste taky zařídili pěkně; asi by se dojem změnil kdyby celý den pršelo že... Díky Krtci!
Vítek (Krtci) | 25.09.2006 12:49
Já osobně mám ze hry pocit, že jsme hrozně vyměkli. Byla o dost lehčí, než jsem sliboval v jednom z prvních příspěvků na této stránce. Avšak pokud si odmyslím prvních pět týmů, pro které byla KN3 sprintem, dopadla hra obtížnostně dobře.
Kladné ohlasy dostáváme (zčásti) kvůli lehké obtížnosti, to umí každý. Mnohem zajímavější je opravdu těžká hra s kladnými ohlasy. Pokud si na konci roku na KN3 vzpomenete, bude to něco jako "Dobrý, šlo to řešit", ale průchozí šifry se z paměti vytratí.
Síba von Pralinky zvlášť | 25.09.2006 15:02
Ozývám se za jedny z pěti odmyšlených. KN3 byla skutečně sprintem. Určitě se nám ale nevytratí z paměti. Obsahovala několik vyloženě skvělých nápadů, z nichž osobně na nejvyšší příčku řadím šifry 2 a 10. Že byla KN3 jednoduchá bych jí nevytýkal, měla spoustu jiných předností. Ale když byla tak jednoduchá, mohla být delší. My odmyšlení jsme proběhli cílem ve strašně malém časovém odstupu. A když rekapituluji postup PZ hrou, najdu tam tak ukrutně málo momentů, v nichž šlo postupovat rychleji či efektivněji, než jsme to skutečně provedli, že čas, který by tím bylo možné čistě hypoteticky získat, by nám mohl stačit na postup z bramborové medaile na bronzovou, ale výš ani omylem. Už tam prostě nebylo kde co nahnat. Ve výsledku to tedy znamenalo, že luštitelské schopnosti (odmyšleného) týmu mohly být v sestavování výsledného pořadí hodně snadno upozaděny tím, jestli někomu ujela šalina před nosem a jinému ne. (Čímž, prosím pěkně, neremcám. Bramborovou medaili jsme ještě nikdy neměli, tak ji máme teď.)
Aleš (Ch) | 25.09.2006 20:28
Díky za hru, reportáž najdete na našich stránkách. http://chlyf.tym.cz/index.php?page=akce&co=23
Pozor, změnili jsme adresu na: http://chlyf.tym.cz/
Markéta (Triky a pověry) | 26.09.2006 19:04
Ahoj, šifrovací hry jsem se zúčastnila poprvé, a byl to skvělý zážitek. Díky!!! Vytuhli jsme na devítce Výzvy: Trpaslík na mapě KČT 86, druhém vydání z roku 97 zkrátka nebyl... příště povinnou výbavu nepodceníme:-). Moc se mi líbilo, že jste dali příležitost dostat se do cíle pomocí obálky i neúspěšným týmům.
Další KN si určitě nenechám ujít!!!
Dopijem a pudem... | 26.09.2006 20:08
Holahej! Tož sepsali jsme reportáž a po cestě se dokonce i vyfotili, takže se můžete podívat na http://dopijemapudem.wz.cz/report.php?report=kn3, popřípadě http://dopijemapudem.wz.cz/fotky.php.
A pokud je tu nějaký tým, který má týmový stránky a my ho ještě nemáme v odkazech, nestyďte se a ozvěte se u nás na fóru, my si vás tam přidáme (bude zase o něco slavnější!)...
Jinak díky za pěknou hru, byla první, kterou jsme došli až do cíle, ještě jsme z toho v euforii!
bakl | 27.09.2006 09:24
no ja se pridam k Síba von Pralinky zvlášť - vzhledem k tomu ze se nam podarilo po 9 sifre fest zakufrovat tak sme si toho pochodu a sprinu dali trochu vice nez stacilo i na tu bramborovou - ale krome teto chyby nebylo moc jak proces urychlit. Kazdopadne i kdyz se nam podarilo vse vyresit (tedy sifry byly jednoduche:-) tak hra byla vypecena jako klobaska na konci:-). Pekne sifry, pekne prestredi, pekny porost (rosti jak svina), pekne pocasi, pekne pate poradi:-)
Sloník - Lamy na Varanech | 27.09.2006 14:37
Taky jsme něco sepsali :-) Fotky možná později, zatím ten náš článeček najdete na: http://lamynavaranech.info/view.php?nazevclanku=krtci-norou-3-2006&cisloclanku=2006090001. Moc děkujem nejen za super hru, ale i skvělé načasování, lepší počasí jsme si opravdu nemohli přát :-) Všem přeju krásné zbývající podzimní dny...
Aleš (Ch) | 28.09.2006 10:33
Tak mě napadlo -- co je to za černým obdélníkem CENZURA na jedné fotce testerského týmu? Nepamatuju si nic, co by bylo potřeba cenzurovat...
SvPZ | 28.09.2006 11:21
Tipnul bych to na stylizovanou figurku krtka probodanou mnoha jehlicemi.
Vítek (Krtci) | 29.09.2006 10:54
Ne, krtek to není :-). Myslím, že to byly rozstříhané proužky z šifry 8. Nebylo úplně nutné, abych to cenzuroval, stejně by to asi nikomu nepomohlo, ale takhle to vypadá tajemněji a zajímavěji.
Vítek (Krtci) | 2.10.2006 11:00
Tak jsem se díval na originál a jsou tam jenom nějaké šifry trošku vidět.
Garret (frikulín) | 2.10.2006 12:58
Ahoj, tak na http://frikulin.tym.cz/Norou2006/index2.html je report týmu Fritáza...
A na http://frikulin.tym.cz/foto/norou2006/index.html jsou pro změnu fotky od frikulínů.
Garret (frikulín) | 2.10.2006 13:02
Ahoj, tak na http://frikulin.tym.cz/Norou2006/index2.html je report týmu Fritáza...
A na http://frikulin.tym.cz/foto/norou2006/index.html jsou pro změnu fotky od frikulínů.
Vítek (Krtci) | 2.10.2006 14:10
Kdo je v tabulce výsledků s otazníkem na místě pořadí, nebo si myslí, že má mít jiný počet bodů, ať napíše na mail hry, uvidíme, jestli to půjde změnit.
SvPZ | 4.10.2006 21:49
http://www.pralinkyzvlast.wz.cz/nora2006.htm

Komentáře bez komentáře.
SvPZ | 4.10.2006 22:12
http://www.pralinkyzvlast.wz.cz/nora2006.htm

Komentáře bez komentáře.
Vítek (Krtci) | 6.10.2006 15:07
Reportáž Pralinek -- k tomu sloganu -- s trochou nadsázky opravdu vystihuje průchod prvních pěti týmů. Obtížnost hry neodpovídá mé představě z 11. března v této diskusi.
Obhajoba: neplánovaně lehká hra přinesla zážitek "dojití" i týmům, které to možná nečekaly. A 100 bodů (plný počet) mělo jen šest týmů (necelých 12% hrajících), což mi přijde "v normě".
Vyladit obtížnost je vždy dost těžké. Příště Výzvu přitvrdíme. Ale terén byl těžký (fyzicky, hledáním Trpaslíka a Muflona), nebo ne?
Vítek
Garret (frikulín) | 6.10.2006 16:14
http://frikulin.tym.cz/Norou2006/index.html
frikulínský report - pozdě, ale přece.
Síba von Pralinky zvlášť | 6.10.2006 22:51
Máš IQ větší než 15? Tak to by mělo stačit!
Ten slogan byl spíš narážkou na to, kolik těch do cíle dorazivších týmů bylo (41 %, když už ta čísla). Je spíše narážkou na to, že se vám nevyvedl tvůrčí záměr (ta zmíněná tvá představa), než že by mi samotná skutečnost, jaká hra byla, nějak vadila.
Ze starších příspěvků tímto odkážu na svůj z 10. března. Vyjadřoval jsem se k tomu, že z původních návrhů považuji za dobré buď udělat příjemnější cíl (někde pod lampou, v hispodě, apod.) nebo udělat konec hry ještě za světla, ale že není potřeba dělat obojí. Nakonec jste zvolili jen jedno z toho.
Jakkoli nevidím do norního zákulisí, trochu mi připadá, že s celkovým vyladěním hry se vám stalo něco podobného. Nápady byly dobré: zjednodušit šifry, prodloužit dobu hry, zkrátit trasu. Ale stačilo udělat jedno, ne všechno najednou.
Zážitek dojití týmům, které to nečekaly, je dobrá věc. Pokud se nicméně před hrou samou organizátor nějaký svůj tvůrčí záměr zveřejní a hra dopadne výrazně odlišně, než jak na základě takových informací mohli hráči očekávat, nutně to působí dojmem, že se něco nepovedlo.
Dobře vím, že zážitek dojití, najmě jde-li o dojití první, je zážitek naprosto jedinečný. KN3 tímto určitě splnila mnoha lide jejich přání. Na druhou stranu jsem rád, že se historie mého působení na šifrovačkách začala psát právě v roce 2003, kdy už existoval dostatek her, zároveň však vysoké náročnosti. Jen díky tomu jsem si prošel dvěma usilovnými roky, které jsem naplnil hledáním schopných lidí do svého týmu, neustálým se zdokonalováním a poučováním z vlastních chyb. Prošel jsem si mnoha neúspěchy, až teprve po dvou letech jsem poprvé dokončil nějakou šifrovačku a mohl jsem si říci, že to bylo proto, že byli takoví hráči a ne proto, že byla taková hra. A toho si na tom úspěchu cením nejvíc. Teprve potom jsme si začali více věřit, bodovat na více místech až do dnešních dnů, kdy si troufám tvrdit, že patříme do Top 10. A to je pocit, který si zástup úspěšných na KN3 asi neužije.
Že je obtížné vyladit obtížnost, mi nemusíš dvakrát vyprávět. Nevolám po přitvrzení Výzvy. Jen bych uvítal, kdybych nebyl na hře tolik překvapen jejími parametry. Myslím, že by stačilo Výzvu prodloužit (1-2 stanoviště), aby hra odpovídala tomu, co jste avizovali. I na KN3, když jsme vyluštili heslo, mi tak nějak přišlo být trochu líto a škoda, že je teprve tak málo hodin a hra už končí.
Terén bezesporu těžký byl. Po Osudu 2006 druhý nejtěžší, v jakém jsem kdy hrál. Svou neschůdností. Hledání bych do toho nemíchal, protože orientace je naše velmi silná stránka, takže na "hledání" Trpaslíka a Muflona jsme ani nepoužili buzolu a od nejkratšího směru jsme se neodchýlili o více než 20 metrů. Koneckonců občas dávám k dobru, jak jsme na Tmou 2005 stahovali váš náskok v terénu precizními přesuny, byť jste měli daleko preciznější luštění. Na KN3 to bylo zrovna tak, takže nejsem s to posoudit, jak těžké to mohlo být pro ostatní.
Vítek (Krtci) | 9.10.2006 18:35
Na stránce výsledků přibyl odkaz na podrobné výsledky ze stanovišť.
Martina (Prahory) | 10.10.2006 10:16
Už jsem to říkala různým lidem ústně, ale pro úplnost to napíšu i sem: Mně vůbec nevadí, že Krtčí nora byla jednodušší. Vždyť je to denní hra, kde při obtížných šifrách nebo vyšším počtu stanovišť hrozí, že při jediném zádrhelu už bude chybět časová rezerva a nikdo nedokončí. Mnohem důležitější pro mě je, že se v Krtčí noře našly pěkné a originální šifry. Líbí se mi, když dojde víc týmů. Proč by to měla být jen výsada nějaké elity z top ten? Je přece fajn, když se v cíli všichni potkají a hodně týmů si hru užije celou...
SvPZ | 10.10.2006 17:03
Máš pravdu, Martino. Je to fajn. A na hře, jejíž autoři to tak plánují a ohlásí, je to fajn úplně nejvíc.
Drobná paralela: Jdu si tak v úterý okolo stánku a zelinář mi ohlásí, že budou mít zítra výborná jablka. Tak jdu ve středu pro jablka. Zelinář mi oznámí, že jablka nemá, ale má hrušky, které jsou ještě navíc levnější. Beru tedy hrušky, na ty mám taky chuť. Chtěl jsem jich hodně, ale mají poslední tři. Tak vezmu alespoň je.
Hrušky jsou úplně vynikající, asi i o dost lepší než jablka. A tak mám radost, protože jsem si pochutnal víc, než jsem čekal. Protože vím, že levnější hrušky si mohl koupit i někdo, na koho by jablka byla moc drahá, a já mu to přeju. Protože si uvědomuju, že kdybych snědl hrušek víc, mohlo by mi taky být těžko. A stejně mi to všechno nedá zapomenout na to, že jsem původně šel pro jablka.
Honza (Krtek) | 12.10.2006 14:50
Já bych taky chtěl něco dodat, jakousi poznámku či paralelu. Byli jsme minulý víkend na Haluzi. A výsledek možná vypadá všelijak a může vést k nějakému unáhlenému hodnocení šifer. Podle mého názoru je obzvlášť pěkná taková šifra, kde se řešení z její formy a podoby samo nabízí. Právě v takovéto situaci se projeví zkušenosti týmu a vede to někdy k překvapivě rychlému řešení. Přesto bych netvrdil, že třeba šifry Haluze byly pro IQ nad 15, já prostě říkám, že byly vesměs pěkné. A proto se dobře a rychle řešily.
Jiná věc je, co se psalo před hrou na stránkách. Během půl roku se toho tam objevilo moc a moc. Téměř nic jsme nepromazávali, jen se přidávalo. Z toho vznikla pravidla na třináct stránek a podobné. Po dvojce nám bylo vyčítáno, že to bylo strašně těžké. Nechtěli jsme, aby to vypadalo, že něčemu ustupujeme. Dali jsme letos do hry to nejkvalitnější, co jsme měli k dispozici. Možná to nebylo vesměs moc těžké, ale já mám větší radost z toho, že to bylo kvalitní než že by to muselo být těžké.
A vůbec, těš se na příště, Vítek při poslední poradě říkal, remcali, tak to si zaslouží tamtu jednu šifru. A taky že ji dostanete!! :)
Vítek (Krtci) | 17.10.2006 10:20
Upřesňuji, že "tam tu jednu šifru" jsme do KN3 nezařadili ne kvůli tomu, že by nebyla "kvalitní", ale kvůli tomu, že nám byla autorem představena až moc brzy před KN3, když už byly kompletní šifry KN3 otestované a nechtěli jsme nic měnit.
SvPZ | 19.10.2006 00:09
Drobná připomínka k Popisu hry: Lamy na varanech nás v závěru nepředběhly rychlejším přesunem, ale rychlejším luštěním.
Vítek (Krtci) | 25.10.2006 10:01
Díky, opraveno.
Michal v brzké době doplní, co se dělo v cíli. Vítek
V (Krtci) | 19.04.2007 18:16
Je dlouho po hře a začal nám tu extrémně bujet spam. Promazal jsem spamy a ruším možnost přidávat příspěky.


Zpět na začátek diskuse.